Petice Zrušme komunisty

Líbí se Vám tyto stránky?

Ano, líbí (254 | 58%)
Seznam S-Rank
PageRank
Compete Rank
JyxoRank
Alexa Rank


TOPlist

Jak se bránit pomluvám na internetu - 1. díl

01 | 09 | 2008 - Robert Němec

Internet je nekompromisní a všechno je snadno k nalezení. Každý za sebou zanecháváme digitální stopu o sobě a často i o ostatních. V rámci aktuálního tématu zařazujeme první díl série článků na téma Jak se bránit pomluvám na internetu, který pro Strategii připravuje Robert Němec.

Pomluví-li vás v televizi, běží již další den jiné zprávy. Napíše-li o vás někdo něco negativního na internetu, může si každý pomluvy dohledat po dobu desítek let. A lidé si vyhledávají informace i o velkých firmách, aby zjistili, mají-li se stát jejich zákazníky.

Protože jsem v poslední době řešil pro klienty několik takovýchto případů (obranných i útočných), sepsal jsem své postřehy a doporučení, jak v případě takovéhoto negativního online public relations jednat.

V tomto díle si ukážeme, jak můžete zabránit tomu, aby se vyhledávačích objevovalo vaše jméno v negativních souvislostech. Ve druhém se dozvíte, jak se máte bránit na diskuzích, blozích a v sociálních sítích. Ve třetím si řekneme něco o motivaci útočníků a jak útokům předcházet.

Co udělat jako první věc

Stali jste se obětí pomluv na internetu. Musíte složit tým ze tří lidí: 1. právník - radí po právní stránce, píše výzvy a žaloby, 2. specialista na online PR - komunikuje s uživateli na diskuzích, blozích a dalších místech internetu; brání vás v sociálních sítích; ve spolupráci se SEO konzultantem píše články; má na starost likvidaci webů, kde se o vás negativně píše, 3. SEO konzultant - zajišťuje, aby se ve vyhledávačích objevovaly stránky s pozitivními informacemi o vaší firmě, a ty negativní naopak zmizely.

U náročnějších projektů figuruje navíc manažer, který řídí celý tým a komunikuje s klientem. V podstatě je třeba začít dělat všechno naráz, začněme třeba u práva. SEO konzultant a specialista na online PR objeví všechny stránky, které vás pomlouvají. Každý postupuje jinou metodou, proto je nechte pracovat oba.

Právník se na stránky podívá, zkontroluje je a pokusí se vyhledat škodlivý text. Právník Ronald Němec vyjmenovává případy, kdy text může poškozovat práva klienta: „Pomluva, ochrana osobnosti fyzické nebo právnické osoby, utajené informace, nekalosoutěžní jednání, ušlý zisk, nabádání k trestnému činu, neoprávněné nakládání s osobními daty nebo šíření lživých informací, které mohou vyvolat paniku." Právník připraví ke každému textu odůvodnění, vytiskne jej na hlavičkovém papíře, podepíše a orazítkuje, oskenuje a v PDF posílá vám a správci daného webu. Vytištěná výzva odchází správci webu běžnou poštou. Čím je právník slovutnější, tím má jeho slovo větší váhu.

Na tyto případy ale raději najímejte specialisty na IT a internetové právo a ochranu osobnosti. Někteří známí právníci si s podobnými případy nevědí rady a nemají pro ně zaběhané postupy. Specialista na online PR dodá právníkovi e-mailové adresy, na které se mají žádosti odeslat. Dále provádí zálohu uvedených stránek (doporučuji uložit jako printscreen, webová stránka kompletní a všechny soubory). U závažných případů je možnost notářského osvědčení, které stojí přibližně 5000 Kč.

Bráníme se ve vyhledávačích

Nyní musíte zajistit, aby se ve vyhledávačích neobjevovaly stránky s pomluvami vaší firmy.

SEO konzultant má za úkol vybudovat vám ve vyhledávačích hradby . Tedy zajistit, aby se na webu objevilo dvacet až třicet nových stránek s vaším jménem, každá jinde, které se budou zobrazovat na prvních místech ve vyhledávačích.

Nakupujeme PR články

Nejrychleji dostanete do vyhledávačů svou firmu v pozitivním světle nakoupením PR článků.

SEO konzultant zjistí, které weby jsou nejrychleji indexovány a kvalitně optimalizovány pro vyhledávače.

Následně nakoupí potřebné PR články. Doporučuji jich nakoupit deset, cena za deset se pohybuje okolo 100 000 Kč. Při nákupu je třeba domluvit se s vydavatelem na tom, aby PR článek zůstal navždy v archivu a byl i snadno dohledatelný. Je jedno, jakou návštěvnost má daný web. PR články nyní kupujete kvůli vyhledávačům.

SEO konzultant napíše PR články (pozor, každý musí být jiný) optimalizované na jméno vaší firmy, produktu atd. Články by měly být neutrální nebo lehce pozitivní. Ideální je, můžete-li se pochlubit oblíbeností u zákazníků (ale prokazatelně). Kauzu nezmiňujte. Tu musíte přestát.

SEO konzultant navíc PR články prolinkuje, aby se navzájem posílily ve vyhledávačích.

Budujeme mikroweby

Kromě PR článků SEO konzultant vybuduje několik mikrowebů, které opět naoptimalizuje na vaše jméno. Můžete využít i vaše současné weby, stejně jako např. vaši inzerci na personálních webech.

S obsahem mikrowebů se nemusíte zase tak trápit. Přinejhorším zkopírujete výroční zprávu. Váš SEO konzultant už bude vědět, jak ideálně takové mikroweby vyrobit a dostat do vyhledávačů.

Odstraňujeme závadné weby

Budete se divit, ale jde to. Pokud se jedná opravdu o pomluvu, smaže webmaster daného webu pomlouvačnou stránku, blog, diskusi atd.

Mám velmi dobré zkušenosti s Libimseti.cz i se Seznamem (Sblog.cz). Odstranění blogu na Sblogu trvalo asi 15 minut, z toho deset minut jsem čekal, než se spojím s operátorem. U Libimseti.cz počítejte s jedním až třemi dny.

Právník Ronald Němec vysvětluje, proč by měl webmaster danou stránku odstranit: „V případě trestněprávní záležitosti má každý povinnost mimo jiné zabránit trestnému činu, pokud se děje. Jakmile upozorníte web na páchání trestného činu a web neučiní vše, aby došlo k odstranění závadného textu, může se jednat o podílení se na trestném činu, o spolupachatelství, o nepřekažení trestného činu nebo o porušení vnitřních podmínek, za jakých má web právo na provoz." Proto je dobré podat nejprve na policii oznámení o spáchaní trestného činu (stačí na neznámého pachatele) a při komunikaci se správci webů již uvádět konkrétní číslo, pod kterým je případ projednáván.

V občansko- nebo obchodněprávní záležitosti by byl správce povinen odstranit stránku až po vynesení rozsudku. „Šlo by o zdlouhavou věc. Někdy však stačí jen podání žaloby, žalovaný se lekne, text sám stáhne a žalobce může žalobu vzít zpět," vysvětluje Němec. A i když nebudete žalovat přímo správce webu, bude mu soudní spor dělat jenom problémy. Což si mnoho lidí rozmyslí...

Odstraňujeme závadné weby z výsledků vyhledávání

I to překvapivě jde. Nejprve se ale musíte snažit o kontakt se správcem webu.

Následně požádejte Google o výmaz pomocí nástrojů pro webmastery. Na druhou stranu musíte počítat s delší dobou na vyřízení. Např. jeden požadavek jsem odesílal 15. srpna a 24. srpna ještě nebyl vyřízen. Jiný případ jsem zadával 22. srpna a 24. srpna již vyřízen byl.

U Seznamu se spojíte s operátorem a domluvíte se individuálně.


Původní článek vyšel na webu Strategie.cz:
Jak se bránit pomluvám na internetu - 1. díl



Stali jste se obětí pomluv na internetu a nevíte si rady? Naše internetová reklamní agentura RobertNemec.com vám může pomoci. Kromě dalších služeb zajišťujeme i Online Reputation Management (ORM), jehož cílem je, aby se o vás na internetu psalo co nejvíce pozitivně a naopak negativní informace byly smazány.

Jak se bránit pomluvám na internetu - 2. díl

08 | 09 | 2008 - Robert Němec

Sociální sítě jsou dnes téměř zaříkadlem každého markeťáka. Jak nechtěně uvíznout v pavoučí síti? V minulém čísle jsme se věnovali obraně vaší pověsti ve vyhledávačích. Přinášíme další díl série článků na téma Jak se bránit pomluvám na internetu, který pro Strategii připravuje Robert Němec.

Vyhledávače jsou jako bulvár: negativní zprávy do nich pronikají rychle a mizí pomalu, zatímco u těch pozitivních je to přesně naopak. Další fronta, na které budete muset na webu bojovat, jsou sociální sítě. Jsou to všechny aplikace, které jsou vytvářeny uživateli. V dnešnímu článku musím napsat jednu důležitou poznámku: V oblasti online PR je potřeba spoustu aktivit utajit. Proto nebudu moci některé praktiky prozradit, aby nebyly odhalené. Důležité je samozřejmě nepoužívat firemní IP adresu a mazat cookies. Specialista na online PR bude také potřebovat spolupráci kolegů. Zásada zní: neříkat jim, o co jde, a s každým jednat individuálně. Co nemusejí vědět, to vědět nebudou.

Našeptávač na Seznamu

Řekněme, že běžně zadávají lidé na Seznamu výraz Vaše firma. Přijde ale SEO konzultant a dokáže tam vložit výraz Vaše firma - otřesné zkušenosti. Jakmile uživatel začne psát Vaše f... objeví se mu výrazy Vaše firma a Vaše firma - otřesné zkušenosti, na jaký výraz asi klikne? Lidé milují drby a negativa. A zároveň se chrání před negativní zkušeností.

Navíc jakmile budou lidé více klikat na slovní spojení Vaše firma - otřesné zkušenosti před Vaše firma, bude výraz Vaše firma - otřesné zkušenosti v našeptávači posilovat.

Naštěstí je Seznam rozumný. Když jsem likvidoval jeden takovýto výraz, spojil jsem se v pondělí 25. srpna ráno s operátorem Seznamu. Vysvětlil jsem mu problém a ve středu 27. srpna jsem dostal vyrozumění, že pomlouvačný výraz bude do 48 hodin odstraněn z našeptávače. Ve skutečnosti to ale trvá o něco déle.

Spojte se se šiřitelem

Lidé milují krev a rádi se zúčastní tažení na vás - obzvláště pokud si myslí, že je to anonymní. Úkolem specialisty na online PR je nejprve prozkoumat celý případ. Musí znát všechna pozitiva i negativa a musí je znát do podrobností. Vždy klientům říkám: „Pokud jste zavraždili vlastní babičku, řekněte mi to. Nikomu to neřeknu, ale pro zdárný průběh případu to musím vědět." Následně specialista na online PR zatelefonuje tomu, kdo je původcem aféry. Nepište, telefonujte. I kdybyste měli dotyčnému volat celý den a z různých čísel. Spor se vyřeší mnohem rychleji a efektivněji, než kdybyste si jen psali.

PR pracovník musí být připraven na to, že mu bude do telefonu nadáváno, spíláno, brečeno a že bude urážen. Musí to snést, je za to placený a je profesionál. Ale šiřitel aféry si na vás vybije emoce - a o to mu často jde.

U náročných případů je velmi efektivní zajet okamžitě za šiřitelem aféry, vyslechnout jej a ihned navrhnout řešení. Měli byste s sebou mít hotovost na okamžité vyrovnání a vhodnou dohodu (včetně doložky mlčenlivosti), kterou si necháte ihned podepsat.

Jak se zmíním v dalším díle, někteří původci aféry chtějí z nejrůznějších důvodů krev. Nepomůže žádné vysvětlování, žádné náhrady. Tito lidé zakládají blogy a diskuse o vás rychleji, než je stíháte mazat. Zde je dobré počkat několik měsíců - a pak v tichosti zasáhnout a blogy a diskuse odstranit (viz předchozí díl).

Blogy a diskuse

Z hlediska SEO je přispívání do diskusí a blogů negativní. Pokud je stránka často navštěvována (vámi a davem, který z části odpovídá a z větší části sleduje kauzu), aktualizuje se (vy do ní přispíváte, kdosi vám odpovídá), je delší a delší, a jak se diskuse prodlužuje, získává stránka na váze a posunuje se ve vyhledávačích výš a výš.

Proto je zde nutná spolupráce se SEO konzultantem. Jinak takovou stránku, na které odpovídáte, můžete vynést ve vyhledávačích nebezpečně vysoko.

Z hlediska PR ale musíte reagovat. Navíc mnoho diskusí je řazeno od nejnovějších. Kdybyste odpověděli až časem, nikdo by se k vašemu příspěvku s pořadovým číslem 86 nedočetl.

Obecná strategie tedy je: pokud se jedná o aktuální diskusi, odpovídejte. Mezitím si budujte „hradby ve vyhledávačích" (viz předchozí díl). Do starších diskusí nezasahujte - dokud nemáte dostatečně silné hradby ve vyhledávačích.

Jak už jsme si řekli dříve, specialista na online PR musí nejprve shromáždit všechna fakta k případu. Následně se vyjadřuje v diskusi. Vždy vystupujte za firmu. Neodpovídejte jako anonymní „Jan Novák", ale vždy uvádějte jméno, funkci, telefon a e-mail. Zvýší to vaši důvěryhodnost a ukáže, že vaše firma nemá problémy komunikovat.

Udělala-li firma chybu, přiznejte to, omluvte se a nabídněte řešení. Vím, že to není příjemné. Proto zde má výhodu externista, kterého „to tolik nebolí". Napište, ať se s vámi poškozený spojí telefonicky nebo e-mailem. Firmy se často setkávají s útoky typu „firma X je nejhorší". Reagujte: „Rád bych vám pomohl, abyste byl spokojený(á). Pokud se vám zdá, že naše firma nepostupovala správně, spojte se prosím se mnou na telefonu XXX XXX XXX nebo na e-mailu jmeno.prijmeni@example. com a vše co nejrychleji vyřešíme." Účastníky diskuse následně informujte, zda-li se s vámi někdo spojil a jak jste situaci vyřešili.

Všimněte si, jak je odpověď strukturována: 1. Nabízíte pomoc. Ukazujete se jako firma, která má o své klienty zájem. 2. Neříkáte, že jste udělali něco špatně (nepoužíváte negativní slova). Říkáte, že z pohledu zákazníka se mohlo zdát, že firma měla postupovat jinak. 3. Dáváte na sebe přímý telefon a e-mail. 4. Nabízíte rychlé řešení.

Stává se ale, že si zákazníci stěžují neoprávněně (nejčastěji mám tuto zkušenost z oblasti financí). Pak je nutno předložit fakta. Musíte přesně uvést čísla, částky, data, skutečnosti. Klasickým způsobem je uvést „bylo napsáno" a „skutečnost" větu po větě.

Důležité je stále komunikovat, ukazovat se jako firma přinášející řešení, ale zároveň věci „dobře podat". Jednu z ukázkových formulí použil kdysi Jiří Hrabovský při obhajobě jistého autobazaru. Byla ve stylu: „Náš autobazar prodá 100 tisíc vozů ročně. V takovém množství samozřejmě dojde k chybám. Toto je oněch půl procenta zákazníků, kteří si stěžují." Připravte si všechny podklady a zveřejněte je na svém webu. V diskusích a blozích pak uvádějte odkazy na tyto materiály. Vaším cílem je v diskusi opticky i fakticky přebít všechny ostatní. Uvědomte si, že na internetu se komunikuje jinak: lidé se mohou více rozčílit (tváří v tvář a navíc ne -anonymně si to nedovolí) a snáze se vzájemně nepochopit. Věty a odstavce se píšou kratší, používá se zvýrazňování. Buďte struční a úderní.

Jak jsme zmínili minule, lze mnoho diskusí a blogů nechat odstranit. Pohlídejte si ale, aby se nejrůznější odkazy a částečné výsledky odstranily z výsledků vyhledávaní dané aplikace (webu). Aplikace (web) již nebude obsahovat danou diskusi nebo blog, ale přes výsledky vyhledávání se bude možné k obsahu alespoň částečně dostat. Opět musíte spolupracovat se správcem aplikace a hlídat jej.

RSS

Potenciální zákazníci si o vás nevyhledávají informace jen ve vyhledávačích, ale i v aplikacích hledajících nové články. Navíc mnoho vyhledávačů má, třeba i skrytě, tyto aplikace v sobě zahrnuté. Další RSS agregátory mají sami uživatelé.

Seznam má své Články.cz, Google pak Zprávy Google, Jyxo obsahuje Jyxo Články, další jsou např. PraveDnes.cz, Krab.cz, ifarma.cz, Kratce.cz, Weblogy.cz, Marknet atd.

Vaším úkolem je dostat vaše články do těchto agregátorů. Musíte v nich mít zaregistrovaný svůj RSS kanál. Některé jsou velmi výběrové, a proto se do nich jen tak snadno nedostanete. Dobré je tedy poslat vhodně upravenou zprávu přes někoho, kdo má do těchto RSS kanálů přístup. Čím více zpráv do RSS agregátorů dostanete, tím lépe. Negativní články odsunete opět kamsi hluboko.

Odkazovače

RSS kanály a vyhledávače jsou ovlivňovány i odkazovači. Odkazovače jsou služby, ve kterých někdo napíše, že dané URL je kvalitní. Ostatní pak mohou hlasovat, zdali je daná stránka skutečně kvalitní - a doporučovat ji tak ostatním.

I s odkazovači musíte pracovat, protože se dostávají do vyhledávačů a RSS agregátorů a další lidé je využívají napřímo. Například StumbleUpon má takřka 6 000 000 registrovaných uživatelů a je podle Alexy 556. nejnavštěvovanějším webem na světě. Mezi tyto odkazovače patří např. Jagg.cz, del. icio.us, Linkuj, vybrali.sme.sk, Digg, StumbleUpon, Google Záložky a desítky dalších. Práce s odkazovači je samozřejmě „delikátní", proto se zde o ní šířit nebudu.


Původní článek vyšel na webu Strategie.cz:
Jak se bránit pomluvám na internetu - 2. díl



Stali jste se obětí pomluv na internetu a nevíte si rady? Naše internetová reklamní agentura RobertNemec.com vám může pomoci. Kromě dalších služeb zajišťujeme i Online Reputation Management (ORM), jehož cílem je, aby se o vás na internetu psalo co nejvíce pozitivně a naopak negativní informace byly smazány.

Jak se bránit pomluvám na internetu - 3. díl

15 | 09 | 2008 - Robert Němec

V prvním díle jsme si ukázali, jak se bránit pomluvám ve vyhledávačích, v druhém na blozích, diskusních fórech a sociálních sítích. Dnes si řekneme něco o motivaci útočníků. Útočníky jsem rozdělil do několika skupin.

1. Nemá zájmy, ale chce ukázat moc

Mnoho lidí, kteří ovládají SEO, píšou blogy a pohybují se v sociálních sítí, jsou mladí kluci mezi 15 a 25 lety. Ještě toho moc nedokázali a nejsou známí, ale chtějí světu říci: „Podívejte se, já jsem ten a ten a dokážu to a to. Dokážu porazit velký symbol." Agresivita je v lidech přítomna. Může být vybíjena ve válkách, sportu, budování, hrách nebo vytváření něčeho. Pokud ji obzvláště mladý člověk nikde nezúročuje, může si ji vybíjet takto na internetu. Jeho cílem není škodit, ale představit se světu a ukázat, že něco dokázal.

I když nemusí zveřejnit své jméno, lidé mu (málokdy „jí") najednou houfně chodí na jeho blog nebo reagují na jeho diskusní příspěvky. Dosud nikoho nezajímal. Nyní k němu přicházejí desítky, stovky nebo tisíce lidí denně. A protože obdiv (v jeho myšlení „návštěvnost") je návykový, může se posunou do třetího typu (viz níže).

Navíc se útočníkovi dostává uspokojení z toho, že porazil symbol. Museli byste zažít ten pocit, jaké to je, když vidíte, že po zadání značky X je na prvním místě ve vyhledávači web značky X a hned pod ním váš blog s titulkem ve stylu X - nejhorší značka na světě. Tvůrci se dostává zadostiučinění, že „něco dokázal". Cítí se jako David bojující proti Goliáši. Sám jsem měl dříve takové sklony, takže vím, jak opojný je to pocit - a stačí přitom tak málo.

Útočí se samozřejmě proti známým cílům, které jsou pro útočníka symboly. McDonald's je symbol. Kdybyste prodávali sebehorší hamburgery a utlačovali zaměstnance a dodavatele, ale jmenovali se Franta Voňásek, můžete si být jisti, že dlažební kostka - virtuální nebo kamenná - poletí proti McDonald's.

2. Škodiči

Tento typ lidí je evolucí z předchozího dílu. Takovýto člověk má psychické problémy - ať už krátkodobé, nebo dlouhodobé. Své neurózy řeší tím, že škodí ostatním. Na internetu padají společenské zábrany a on může dělat věci, které by si „v reálu" nedovolil.

Krátkodobě mu škození přináší uspokojení, které ale není trvalé. Škození je jako droga: na chvíli uspokojí (ba přímo ďábelsky opojí), ale za chvíli potřebujete další dávku.

3. Bojovníci za pravdu

Bojovníci za pravdu jsou jinou evoluční větví prvního typu s příměskem druhého. Mají potřebu vše zkoumat a odhalovat kdejakou „špatnost". Sami v sobě budují pocit a vytváří jej i v ostatních, že „toto je člověk, kterému jde o dobro".

Jako „dobro" mohou pojmenovat cokoli: čistotu HTML kódu, marketingové techniky, zdraví lidí, ideje v politice, „jak to má být" atd.

Většinou nemají příliš zkušeností s reálným byznysem nebo politikou, protože v obojím je zapotřebí dělat občas kompromisy a ne vždy můžete vše udělat bezchybně. Protože oni ale nemusejí dělat chyby (nejde udělat moc chyb, když jenom píšete o chybách druhých) ani kompromisy (jednoduše napíšete článek, který si pověsíte na vlastní web), domnívají se, že i ostatní musejí být „dokonalí podle jejich gusta". „Bojovník za pravdu" rád sklízí obdiv lidí. Nechce vám primárně uškodit, chce si budovat svou aureolu.

„Bojování za pravdu" poukazováním na chyby druhých je totiž skvělý prostředek pro budování image - příkladem je třeba Barack Obama. Nevíte, co ten člověk dokázal a co prosazuje a jak toho chce dosáhnout, ale víte, že „chce vymést tu špínu z Washingtonu".

4. „Přisadím si"

Tento typ útočníka následuje ostatní. Není většinou iniciátorem, ale rád se přidá k honu, často anonymně. Má z „přisazení si" pocit něčeho vzrušujícího, emocionálně si uleví (mnohdy od něčeho úplně jiného) a občas si i myslí, že je na té správné straně. Lid miluje hry a toto je forma hry.

5. Poškozený zákazník

Poškozený zákazník je jeden z nejhorších typů útočníků. Ukazuje totiž, že jste skutečně selhali.

Uvedu osobní příklad, abych ukázal, jak takový zákazník smýšlí a jedná: nakupoval jsem v americkém e-shopu Macy's. Jejich e-shop akceptuje jenom americké platební karty, což jsem nevěděl. Nikde to nebylo zmíněno. Vždy, když jsem odeslal objednávku, mi web oznámil, že karta nebyla autorizována a objednávka nebyla přijata. Zkusil jsem to celkem pětkrát.

Systém stále hlásil to samé a navíc, že nic nemám objednaného. Při pohledu na svůj účet jsem se zhrozil: částka za nákup byla pětkrát zablokována. Vypadalo to, že mi Macy's strhne pětkrát částku, ale nic mi nepošle. To vyděsí každého.

Abych si emocionálně ulevil, začal jsem na weby hodnotící e-shopy (v USA jich mají hodně a jsou velmi navštěvované) psát ta nejhorší hodnocení na Macy's. Navíc to bylo jednoduché: jednou jsem sepsal svůj negativní zážitek a pak jej jen kopíroval na všechna možná místa.

Macy's mezitím můj problém během víkendu (sic!) vyřešil - nicméně mé velmi negativní hodnocení na hodnotících webech zůstalo.

Správně by měl Macy's tato hodnocení sledovat a po vyřešení mě požádat, abych hodnocení stáhl nebo upravil. Abych k tomu byl motivován, mohli mi např. nabídnout, že po napsání doplnění nebo stáhnutí kritiky mi pošlou malý konkrétní dárek.

6. Konkurenti

Myslíte si, že vás konkurenti nemohou pomlouvat nebo vám na internetu škodit? Mohou, pokud pro to mají své důvody. Taková pomlouvačná kampaň stojí okolo 250 000 Kč - a protože bude pravděpodobně dělána profesionálně, nebudete schopni nikomu nic dokázat.

Cíle mohou být různé: aby lidé nekupovali váš produkt, aby přešli k jejich firmě, osobní zájmy, aby se snížila cena vašich akcií, aby vás mohli koupit atd.

7. Bývalí zaměstnanci

„Snažíme se být k zaměstnancům velmi vstřícní. Ale občas se najde někdo, komu se něco nelíbí, a pak nás všude pomlouvá," říkal mi místopředseda představenstva nadnárodní firmy. S bývalými zaměstnanci bojují firmy všude ve světě.

Občas se stane, že se z vašich bývalých zaměstnanců stanou konkurenti - a pak se můžete těšit na pěkné útoky na internetu.

8. Rodina

Blízcí jsou jedni z nejhorších útočníků. Jejich jednání je často velmi emocionální a odmítají používat logiku a domýšlet důsledky svých činů. Je zaznamenáno mnoho případů, kdy se (řekněme si to na rovinu) bývalé přítelkyně, manželky, milenky snažily poškodit své bývalé partnery, „aby ten pes trpěl stejně, jako nyní trpím já".

Cílem je způsobit bolest, emocionálně si ulevit, očernit v rozvodovém nebo dědickém řízení („na internetu jsem si dohledal, že paní X provádí..."). Takový útočník nevidí samozřejmě realitu objektivně a navíc je jeho cílem vyloženě škodit. Proto o vás bude zveřejňovat nepravdivé informace a zveličovat.


Původní článek vyšel na webu Strategie.cz:
Jak se bránit pomluvám na internetu - 3. díl



Stali jste se obětí pomluv na internetu a nevíte si rady? Naše internetová reklamní agentura RobertNemec.com vám může pomoci. Kromě dalších služeb zajišťujeme i Online Reputation Management (ORM), jehož cílem je, aby se o vás na internetu psalo co nejvíce pozitivně a naopak negativní informace byly smazány.

Administrátorem stránek je Radek Sedláček (nickname Kmotr Drobek), Chcete-li zde publikovat své příspěvky, tak je laskavě posílejte na emailovou adresu stránek Politikmann.

Tyto stránky dodržují právní předpisy o ochraně osobních údajů a autorský zákon. Nebudou zveřejňovány anonymní příspěvky, nebo příspěvky s vulgárním, nebo rasistickým obsahem.
Stránky a jejich obsah je určen jen pro osobní využití. Bez předchozího písemného souhlasu je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce jakéhokoli materiálu nebo části materiálu zveřejněného na stránkách POLITIKMANN, a to včetně šíření prostřednictvím elektronické pošty, SMS zpráv a včetně zahrnutí těchto materiálů nebo jejich části do rámců či překopírování do vnitropodnikové či jiné privátní sítě a včetně uchovávání v jakýchkoli databázích.
Copyright © Politikmann a RASgraf



Opište prosím kontrolní kód "1566"
Tyto stránky na systému Webgarden zhotovila RASgraf Klatovy http://radeksedlacek.mypage.cz
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one